Publikacje

W związku z opublikowanymi dnia 15 czerwca 2016 roku "Dobrymi praktykami w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa" przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno – wizerunkową sponsoringu.                        

1. Bądź sponsorem, a nie „dobrym wujkiem”

Zdefiniowanie sponsoringu z uwzględnieniem uwarunkowań prawnych oraz wyznaczenie celów prowadzenia działalności sponsoringowej mogą zapewnić osiągnięcie wymiernych korzyści ekonomicznych zarówno w obszarze marketingowym jak i wspierającym sprzedaż towarów lub usług sponsora.

2. Wybieraj tylko to, co niezbędne

Strategia sponsoringu i wynikający z niej plan prowadzenia działalności sponsoringowej umożliwiają wyznaczenie kierunków sponsoringu, które są zgodne z misją i wizją firmy, a także dostosowanie ich do realnych potrzeb sponsora.

3. Sprawdzaj, ile to naprawdę warte

Weryfikacja rzeczywistej wartości oferowanych sponsorowi świadczeń sponsoringowych pozwala ocenić czy oczekiwany od firmy wkład finansowy pokrywa się z wartością proponowanej promocji.

4. Zrezygnuj z tego co robiłeś, jeżeli się nie opłaca

Sprawozdanie z wykonania umowy sponsoringowej pozwala na wyeliminowanie działań sponsoringowych w których  wyznaczone przez strategię cele osiągane są zbyt wysokim kosztem lub które można osiągnąć w inny, tańszy sposób.

5. Targuj się

Rekomendacje do negocjacji z podmiotami sponsorowanymi pozwalają na dostosowanie budżetu sponsoringowego do poziomu zapewniającego optymalną efektywność i pozwalają uniknąć ryzykownych inwestycji.

6. Sprawdzaj, na co wydajesz pieniądze

Skonstruowanie modelu struktury budżetu sponsoringu, który uwzględnia poziom satysfakcji zwrotu z inwestycji sponsoringowej, pozwala osiągnąć sponsorowi korzyści i zabezpiecza przed podejmowaniem działań które mogą okazać się nieefektywne.

7. Nie przyjmuj niczego na „słowo honoru”

Weryfikacja sprawozdań z wykonania świadczeń sponsoringu dostarczanych sponsorowi przez podmiot sponsorowany pozwala na wiarygodną wycenę ich wartości, a w konsekwencji kontrolę rzetelności wykonania umowy sponsoringowej.

 

Publikacje

Plan prowadzenia działalności sponsoringowej

Przed przystąpieniem do działań sponsoringowych należy określić obszary, w których firma powinna prowadzić taką działalność. Przy ich wyborze należy brać pod uwagę potencjał promocyjny i potencjał kreowania wizerunku. W tym celu należy przygotować roczny plan prowadzenia działalności sponsoringowej, zawierający w szczególności założenia, cele i projektowany budżet.

Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa

Ministerstwo Skarbu Państwa i Ministerstwo Sportu i Turystyki opracowały dokument „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa”, opublikowany 15 czerwca 2016 roku, który proponuje rozwiązania dla spółek Skarbu Państwo planujących prowadzenie działań sponsoringowych.

Jak oszczędzić na sponsoringu

W związku z opublikowanymi dnia 15 czerwca 2016 roku "Dobrymi praktykami w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa" przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno–wizerunkową sponsoringu.