Zauważenie przez odbiorców faktu sponsorowania oraz transfer skojarzeń z podmiotu sponsorowanego na sponsora to podstawowe, wizerunkowe korzyści sponsoringu. Ponieważ wizerunek jest ważnym argumentem marketingowym pozwalającym osiągnąć na rynku przewagę konkurencyjną, także kwoty przeznaczane na sponsoring stają się coraz poważniejszą częścią budżetów promocyjno-wizerunkowych polskich przedsiębiorstw.
Dlatego ekonomiczne uzasadnienie inwestycji sponsoringowych jest istotnym motywem działań w tym obszarze, a opłacalność sponsoringu powinna być kluczowym czynnikiem jakościowym prowadzonych działań, efektywność zaś sposobem pomiaru skuteczności i celowości tych działań, wyrażająca się relacją uzyskanych korzyści marketingowych do nakładu środków użytych do ich uzyskania.
Raport efektywności działalności sponsoringowej:
- zawiera zweryfikowaną kalkulację wartości ekspozycji marki sponsora w obszarze uczestnictwa, mediów oraz działań promocyjnych
- zawiera zestawienie projektów sponsoringowych wraz z oceną ich efektywności
- zawiera podsumowanie zwrotu inwestycji sponsoringowych
- daje możliwość zweryfikowania wykonania świadczeń zawartych w umowach sponsoringu
- daje możliwość oceny rentowności działań sponsoringowych w stosunku do pozostałych form promocji firmy
- daje możliwość oceny celowości podjętych działań sponsoringowych
- pozwala na ocenę opłacalności działań sponsoringowych względem średniej rynkowej lub innych realizowanych projektów sponsoringowych
Koszty przygotowania raportu ustalane są indywidualnie w zależności od liczby zawartych w nim projektów i jakości dostarczonych do analizy danych