Przedsiębiorstwa wykorzystujące sponsoring, posługują się tą formą promocji dla osiągnięcia korzyści wizerunkowych, pośrednio lub bezpośrednio wpływających na sprzedaż towarów lub usług. Jest to oczywiste dla firm sponsorujących. Nie zawsze jednak jest to łatwe do osiągnięcia. Dzieje się m.i.n. tak dlatego, że przedsięwzięcia sponsoringowe różnią się od siebie, nawet wtedy gdy realizowane są w tej samej dziedzinie.
Różne są także oczekiwania sponsorów, zasady korporacyjne, strategie komunikacji, umowy sponsoringu, metody oceny wartości świadczeń promocyjnych, etc.. Aby usprawnić prowadzenie działalności sponsoringowej w firmie warto rozważyć skorzystanie z kompetencji specjalistów Sponsoring Expert.
Doradztwo w zakresie sponsoringu:
- pomaga zabezpieczyć struktury firmy realizujące projekt sponsoringowy przed podjęciem działań, które mogły by być odebrane jako nieskuteczne lub nieefektywne
- pomaga zwiększyć skuteczność i efektywność świadczeń promocyjno-wizerunkowych projektu sponsoringowego
- pomaga w negocjacjach jakości i wartości świadczeń promocyjno-wizerunkowych zawartych w umowie sponsoringu
- pomaga w negocjacjach jakości i wartości praw promocyjno-wizerunkowych zawartych w umowie sponsoringu
- pomaga w negocjacjach procedur akceptacji wykonania świadczeń promocyjno-wizerunkowych sponsoringu
- pomaga monitorować przebieg i realizację projektu sponsoringowego