Oferta

Kwota szacunkowego ekwiwalentu reklamowego wynikająca z ekspozycji marki sponsora wewnątrz programu lub wewnątrz treści redakcyjnej to wartość umowna. Z wartości tej nie wynika czy odbiorca miał kontakt z ekspozycją i czy miała ona na niego wpływ. Dlatego istotnym kryterium oceny opłacalności sponsoringu jest fakt zauważenia i zapamiętania marki sponsora oraz koszt ekonomiczny uzyskania tego faktu.

Dla obliczenia wartości wskaźnika  bierze się pod uwagę nie tylko częstotliwość i intensywność ekspozycji marki sponsora w mediach i w przestrzeni publicznej – na stadionach, w miejscach funkcjonowania organizacji kultury i innych obszarach sponsorowanych – lecz także czynniki mające wpływ na percepcję marki sponsora i jej kojarzenie ze sponsorowanym wydarzeniem/podmiotem.

Skuteczność dotarcia marki sponsora:

  • daje możliwość sprawdzenia parametrów jakościowych sponsorowanego wydarzenia/podmiotu
  • daje możliwość sprawdzenia parametrów jakościowych prezentacji marki sponsora
  • daje możliwość porównania skuteczności dotarcia marki sponsora z innymi markami związanymi ze sponsorowanym wydarzeniem/podmiotem
  • daje możliwość oceny jakości świadczeń promocyjnych gwarantowanych przez ofertę lub umowę sponsoringu
  • pokazuje procentową skuteczność dotarcia marki podczas realizacji umowy sponsoringu

 

Publikacje

Jak oszczędzić na sponsoringu

Przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno–wizerunkową sponsoringu.

Zagadnienia prawne sponsoringu - Część II.

Sponsor czyli kto? Sponsoring jest odpłatnym przysporzeniem majątkowym, dokonywanym przez określony podmiot gospodarczy (sponsora) na rzecz wybranej osoby fizycznej, organizacji, instytucji lub innej struktury prawnej (sponsorowanego) w celu wykonania przez nią czynności wykazanych w umowie sponsoringowej. Samo pojęcie sponsorowania lub sponsoringu pojawia się w wielu aktach prawnych. O sponsoringu mowa jest przykładowo w Ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości [ ... ]

ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów

Dz.U. Nr 249, poz. 1677
ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI z dnia 7 grudnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.