AKCES

Aplikacja kontroli celowości i efektywności sponsoringu

W obecnych realiach biznesowych, obowiązkiem przedsiębiorstw jest nie tylko osiąganie korzyści ekonomicznych dla właścicieli i akcjonariuszy, ale także dbałość o wartości istotne dla pozostałych interesariuszy, takich jak pracownicy, klienci, społeczność lokalna oraz środowisko naturalne. W związku z tym, działania sponsoringowe powinny być starannie przemyślane i zaplanowane, aby w rzeczywisty sposób przyczyniały się do realizacji celów biznesowych i pozytywnie oddziaływały na otoczenie.

Kontrola działań sponsoringowych

Aplikacja Kontroli Celowości i Efektywności Sponsoringu (AKCES) to narzędzie, które umożliwia sponsorom analizę realizowanych i planowanych projektów sponsoringowych. Dzięki zaawansowanym funkcjom analitycznym i raportowym, użytkownicy mogą sprawdzić czy sponsorowanie projektu jest zgodne z potrzebami przedsiębiorstwa i co równie istotne, bezpieczne od strony finansowej.

Miarodajna ocena wydatków na sponsoring

Aby działania sponsoringowe, nie były postrzegane jako niegospodarne, muszą w sposób mierzalny wpływać na realizację strategii biznesowej przedsiębiorstwa. Istotne jest, aby sponsorowanie określonych inicjatyw przyczyniało się do zwiększenia przychodów oraz wspierało dobrostan odbiorców. Ocena celowości i efektywności sponsoringu pomaga zrozumieć, w jakich obszarach sponsoring przyczynia się do realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa i jakie rzeczywiste korzyści mu przynosi.

Ocena celowości i efektywności sponsoringu przeprowadzana jest z uwzględnieniem rynkowych uwarunkowań procesu kreowania wartości dla akcjonariuszy, zapisami Kodeksu Spółek Handlowych, dyrektywą CSRD Parlamentu Europejskiego i Rady UE (2022/2464), normą PN-EN ISO 9000:2015, z wykorzystaniem wskaźników kosztowych (CPT, CAC), wskaźników dopasowania (AFI) oraz statystyk decyzji zakupowych odbiorców projektów sponsoringowych.

Funkcjonalności aplikacji

  • Ocena wpływu sponsorowanego projektu na kluczowe obszary związane z zarządzaniem i działalnością operacyjną firmy
  • Ocena wpływu sponsorowanego projektu na otoczenie jego realizacji, w tym na obszary istotne społecznie
  • Ocena opłacalności sponsorowanego projektu
  • Rekomendacje i dyspozycje dotyczące zasadności podjęcia, realizacji, bądź zaprzestania sponsorowania projektu

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Publikacje

Ocena wpływu promocji sponsoringowej na sprzedaż

Monitoring wystąpień marki w mediach  pozwala ocenić przybliżoną wartość ekspozycji marki sponsora wyrażoną w pieniądzu. Z wartości tej nie wynika jednak czy odbiorca miał kontakt z ekspozycją i czy miała ona wpływ na jego decyzje zakupowe. Wskaźnik  ocenia czwarty etap oddziaływania promocji, w którym można wpływać na aktywizację i wsparcie sprzedaży towarów lub usług sponsora.

ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów

Dz.U. Nr 249, poz. 1677
ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI z dnia 7 grudnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów

Jak oszczędzić na sponsoringu

Przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno–wizerunkową sponsoringu.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.