Publikacje

Przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno–wizerunkową sponsoringu.                        

1. Bądź sponsorem, a nie „dobrym wujkiem”

Zdefiniowanie sponsoringu z uwzględnieniem uwarunkowań prawnych oraz wyznaczenie celów prowadzenia działalności sponsoringowej mogą zapewnić osiągnięcie wymiernych korzyści ekonomicznych zarówno w obszarze marketingowym jak i wspierającym sprzedaż towarów lub usług sponsora.

2. Wybieraj tylko to, co niezbędne

Strategia sponsoringu i wynikający z niej plan prowadzenia działalności sponsoringowej umożliwiają wyznaczenie kierunków sponsoringu, które są zgodne z misją i wizją firmy, a także dostosowanie ich do realnych potrzeb sponsora.

3. Sprawdzaj, ile to naprawdę warte

Weryfikacja rzeczywistej wartości oferowanych sponsorowi świadczeń sponsoringowych pozwala ocenić czy oczekiwany od firmy wkład finansowy pokrywa się z wartością proponowanej promocji.

4. Zrezygnuj z tego co robiłeś, jeżeli się nie opłaca

Sprawozdanie z wykonania umowy sponsoringowej pozwala na wyeliminowanie działań sponsoringowych w których  wyznaczone przez strategię cele osiągane są zbyt wysokim kosztem lub które można osiągnąć w inny, tańszy sposób.

5. Targuj się

Rekomendacje do negocjacji z podmiotami sponsorowanymi pozwalają na dostosowanie budżetu sponsoringowego do poziomu zapewniającego optymalną efektywność i pozwalają uniknąć ryzykownych inwestycji.

6. Sprawdzaj, na co wydajesz pieniądze

Skonstruowanie modelu struktury budżetu sponsoringu, który uwzględnia poziom satysfakcji zwrotu z inwestycji sponsoringowej, pozwala osiągnąć sponsorowi korzyści i zabezpiecza przed podejmowaniem działań które mogą okazać się nieefektywne.

7. Nie przyjmuj niczego na „słowo honoru”

Weryfikacja sprawozdań z wykonania świadczeń sponsoringu dostarczanych sponsorowi przez podmiot sponsorowany pozwala na wiarygodną wycenę ich wartości, a w konsekwencji kontrolę rzetelności wykonania umowy sponsoringowej.

 

Publikacje

ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów

Dz.U. Nr 249, poz. 1677
ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI z dnia 7 grudnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów

Zagadnienia prawne sponsoringu - Część II.

Sponsor czyli kto? Sponsoring jest odpłatnym przysporzeniem majątkowym, dokonywanym przez określony podmiot gospodarczy (sponsora) na rzecz wybranej osoby fizycznej, organizacji, instytucji lub innej struktury prawnej (sponsorowanego) w celu wykonania przez nią czynności wykazanych w umowie sponsoringowej. Samo pojęcie sponsorowania lub sponsoringu pojawia się w wielu aktach prawnych. O sponsoringu mowa jest przykładowo w Ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości [ ... ]

Jak oszczędzić na sponsoringu

Przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno–wizerunkową sponsoringu.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.